ODPOVEDZ NA OTÁZKY A ZÍSKAJ PREHĽAD O STAVE IT INFRAŠTRUKTÚRY VO VAŠOM PODNIKU + pár tipov a trikov
|
Stáva sa, že užívatelia vo vašej firme mávajú dlhšie odozvy na serverových aplikáciách? |
- Áno, pri bežnej činnosti. Základnou úlohou podnikových datacentier je poskytnúť užívateľom dostatočný výkon, aby dokázali komfortne a efektívne pracovať. Vaša infraštruktúra je pravdepodobne poddimenzovaná (nedostatočné CPU, RAM, HDD). Odporúčame vykonať hardvérový audit
- Áno, občas. Napríklad počas mesačných uzávierok. Základnou úlohou podnikových dátových centier je poskytnúť užívateľom dostatočný výkon, aby dokázali komfortne a efektívne pracovať. Vaša infraštruktúra je pravdepodobne poddimenzovaná (nedostatočné CPU, RAM, HDD). Odporúčame vám vykonať hardvérový audit
- Nie, všetky aplikácie pracujú efektívne. Základnou úlohou podnikových dátových centier je poskytnúť užívateľom dostatočný výkon, aby dokázali komfortne a efektívne pracovať. Vaša infraštruktúra je pravdepodobne výkonnostne správne nadimenzovaná
|
Podnikové dáta chránime týmito spôsobmi (výber viac možností): |
- Optimálnym nastavením RAID-ov na produkčných serveroch. A,B: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Dáta proti výpadku máte chránené, avšak pre prípad rýchlejšej obnovy produkcie, ako zo záloh, odporúčame nastaviť aj tvorbu replík. A, B, C: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Ochrana dáta vo vašej infraštruktúre je na vysoko profesionálnej úrovni.
D: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Z pohľadu bezpečnosti dát firmu vystavujete vysokému riziku straty dát. Odporúčame bezodkladnú ochranu minimálne na úrovni RAID-ov, a/alebo záloh.
- Pravidelným zálohovaním (aspoň 1-krát za 24h). A,B: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Dáta proti výpadku máte chránené, avšak pre prípad rýchlejšej obnovy produkcie, ako zo záloh, odporúčame nastaviť aj tvorbu replík. A, B, C: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Ochrana dáta vo vašej infraštruktúre je na vysoko profesionálnej úrovni.
D: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Z pohľadu bezpečnosti dát firmu vystavujete vysokému riziku straty dát. Odporúčame bezodkladnú ochranu minimálne na úrovni raidov, a/alebo záloh.
- Replikáciou dát do inej lokality (druhý server, druhá serverovňa, Cloud). A,B: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Dáta proti výpadku máte chránené, avšak pre prípad rýchlejšej obnovy produkcie, ako zo záloh, odporúčame nastaviť aj tvorbu replík. A, B, C: Úlohou IT oddelenia je zab ezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Ochrana dáta vo vašej infraštruktúre je na vysoko profesionálnej úrovni.
D: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Z pohľadu bezpečnosti dát firmu vystavujete vysokému riziku straty dát. Odporúčame bezodkladnú ochranu minimálne na úrovni RAID-ov, a/alebo záloh.
- Ani jednou z uvedených možností. A,B: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Dáta proti výpadku máte chránené, avšak pre prípad rýchlejšej obnovy produkcie, ako zo záloh, odporúčame nastaviť aj tvorbu replík. A, B, C: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Ochrana dáta vo vašej infraštruktúre je na vysoko profesionálnej úrovni.
D: Úlohou IT oddelenia je zabezpečiť, aby firemné dáta neboli stratené v prípade technickej poruchy na serverovej infraštruktúre (napr. výpadok disku/servera/storage). Z pohľadu bezpečnosti dát firmu vystavujete vysokému riziku straty dát. Odporúčame bezodkladnú ochranu minimálne na úrovni RAIS-ov, a/alebo záloh.
|
Ako rýchlo viete obnoviť serverové služby v prípade nefunkčnosti produkčného servera / primárnej siete ? |
- Niektoré servery, z rôznych dôvodov, nie sú pod zárukou. Obnova služby si vyžaduje nákup nového servera a obnovenie dát zo záloh. Pripúšťame dlhší čas na obnovu produkcie. Prevádzkou serverovej infraštruktúry bez záruky je vaša spoločnosť vystavená riziku, že prevádzkované služby budú nedostupné dlhšie ako predpokladáme (napríklad kvôli kompatibilite aplikácie a nového servera). Odporúčame všetky kritické systémy držať pod zárukou.
- Všetky servery máme pod zárukou, výpadok produkcie závisí na rýchlosti zásahu servisného technika. V prípade poškodenia DB, obnovujeme zo záloh. Dobrá správa je, že v prípade HW poruchy produkčného servera, servisné stredisko má potrebný náhradný diel. Treba však myslieť aj na skutočnosť, že obnovenie prevádzky môže trvať niekoľko hodín až dní.
- Používame (min.) 2 produkčné servery a úložísko dát s dvoma storage kontrolermi (ochrana 99,98). Službu som schopný obnoviť automaticky (HA) alebo spustením VM na druhom fyzickom hoste. Vaše serverové služby sú vysoko dostupné a plynulosť prevádzky pri bežných poruchách je zabezpečená dostatočne
|
Čo budete robiť ak vaše podnikové DC z neznámeho dôvodu vypadne na neurčitú dobu? (výber viac možností)
|
- V tom prípade pravdepodobne prídeme o všetky podnikové dáta (produkčné /zálohy /repliky). Musíme kúpiť nové servery a systémy nainštalovať nanovo. A, B: Backup lokalita je veľmi dôležitá pre zabezpečenie disaster recovery riešenia. Vzhľadom na to, že sa nedá vylúčiť zlyhanie primárnej serverovne (požiar, zatopenie, nefunkčnosť klimatizácie, krádež, kybernetický útok, atď), je nevyhnutné mať zálohy, prípadne záložné servery, v sekundárnej lokalite. Najlepšie je, ak to je v inej budove ako primárna, čím dokážete promptne zareagovať na nepredvídateľnú udalosť. C,D: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne. Otázka je, či definovaný čas obnovy je pre vaše systémy a produkciu (biznis) postačujúci. E: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne.
- Našťastie máme zálohy uložené na médiách (externé disky, pásky, cloud) mimo tejto lokality. Musíme kúpiť nový HW a dáta obnovím zo záložných médií. A, B: Backup lokalita je veľmi dôležitá pre zabezpečenie disaster recovery riešenia. Vzhľadom na to, že sa nedá vylúčiť zlyhanie primárnej serverovne (požiar, zatopenie, nefunkčnosť klimatizácie, krádež, kybernetický útok, atď), je nevyhnutné mať zálohy, prípadne záložné servery, v sekundárnej lokalite. Najlepšie je, ak to je v inej budove ako primárna, čím dokážete promptne zareagovať na nepredvídateľnú udalosť. C,D: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej lokality. Otázka je, či definovaný čas obnovy je pre vaše systémy a produkciu (biznis) postačujúci. E: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne.
- Záložný server, kam ukladáme zálohy, máme na inej (sekundárnej) lokalite. Som schopný spustiť kritické systémy z tohto záložného servera (cca. do 8h). Prišiel som ale o dáta, ktoré vznikli od poslednej zálohy. Myslím si, že firma by sa do štandardného režimu mohla dosať do niekoľkých dní. A, B: Backup lokalita je veľmi dôležitá pre zabezpečenie disaster recovery riešenia. Vzhľadom na to, že sa nedá vylúčiť zlyhanie primárnej serverovne (požiar, zatopenie, nefunkčnosť klimatizácie, krádež, kybernetický útok, atď), je nevyhnutné mať zálohy, prípadne záložné servery, v sekundárnej lokalite. Najlepšie je, ak to je v inej budove ako primárna, čím dokážete promptne zareagovať na nepredvídateľnú udalosť. C,D: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne. Otázka je, či definovaný čas obnovy je pre vaše systémy a produkciu (biznis) postačujúci. E: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne.
- Máme vybudovanú sekundárnu lokalitu, kde okrem záloh, robím aj replikáciu primárnej lokality (synchrónna/asynchrónna replika). Po takomto výpadku primárnej lokality som schopný obnoviť produkciu v priebehu 2 – 4 hodín. A, B: Backup lokalita je veľmi dôležitá pre zabezpečenie disaster recovery riešenia. Vzhľadom na to, že sa nedá vylúčiť zlyhanie primárnej serverovne (požiar, zatopenie, nefunkčnosť klimatizácie, krádež, kybernetický útok, atď), je nevyhnutné mať zálohy, prípadne záložné servery, v sekundárnej lokalite. Najlepšie je, ak to je v inej budove ako primárna, čím dokážete promptne zareagovať na nepredvídateľnú udalosť. C,D: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne. Otázka je, či definovaný čas obnovy je pre vaše systémy a produkciu (biznis) postačujúci. E: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne.
- Máme vybudovanú sekundárnu lokalitu tak, že užívatelia si nevšimnú výpadok primárneho DC. Systémy fungujú automaticky zo sekundárnej lokality (metrocluster), bez výpadku produkcie. A, B: Backup lokalita je veľmi dôležitá pre zabezpečenie disaster recovery riešenia. Vzhľadom na to, že sa nedá vylúčiť zlyhanie primárnej serverovne (požiar, zatopenie, nefunkčnosť klimatizácie, krádež, kybernetický útok, atď), je nevyhnutné mať zálohy, prípadne záložné servery, v sekundárnej lokalite. Najlepšie je, ak to je v inej budove ako primárna, čím dokážete promptne zareagovať na nepredvídateľnú udalosť. C,D: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne. Otázka je, či definovaný čas obnovy je pre vaše systémy a produkciu (biznis) postačujúci. E: Je výborné, že vaša spoločnosť je pripravená na možný výpadok primárnej serverovne.
|
Ako budete postupovať, ak ste dostali výhražný email, že ste boli obeťou útoku ransomvérom?
|
- Asi zaplatíme „výpalné“, aby som neprišiel o všetky dáta. Dobré nastavenie zálohovania je nevyhnutná forma prevencie voči ransomvéru. Odporúčame implementovať systém zálohovania - päť týždňových záloh, štyri mesačné, jedna ročná záloha.
- Robíme denne zálohy, ale úložná kapacita nám dovoľuje uchovávať max. dvojtýždňové dáta. Pokúsim sa obnoviť čo najviac dát zo záloh. Dobré nastavenie zálohovania je nevyhnutná forma prevencie voči ransomvéru. Odporúčame implementovať systém zálohovania - päť týždňových záloh, štyri mesačné, jedna ročná záloha.
- Používame odporúčanú politiku zálohovania (päť týždňových záloh, štyri mesačné, jedna ročná záloha). Vyhrážky budeme ignorovať a dáta obnovíme zo záloh. Vaše dáta sú zabezpečené aj v prípade prelomenia antivírusovej ochrany ransomvérom. Keďže tento spôsob zálohovania je náročný na kapacitu, odporúčame využívať deduplikačné technológie.
|
Ako zabezpečujete produkciu podniku, pre prípad dlhšieho výpadku elektrického prúdu? |
- Servery máme zabezpečené jednou UPS, ktorá cca do 1h zabezpečí korektné vypnutie systémov. Ich opätovné nahodenie vykonám ručne. V prípade výpadku elektrického prúdu je ideálne mať servery zabezpečené dvoma zastupiteľnými UPS. Mali by byť nadimenzované tak, aby udržali infraštruktúru pod prúdom aspoň jednu hodinu a následne na čas potrebný pre korektné vypnutie VM. Ak nemáte zabezpečenú pohotovosť 24/7 a povaha vášho podnikania vyžaduje nepretržitú dostupnosť serverových služieb, odporúčame zabezpečiť generátor a automatické naštartovanie systémov po obnovení napájania z elektrickej siete
- Servery máme zapojené na dvoch UPS, čím zabezpečíme prípadný výpadok jednej z UPS a korektné vypnutie systémov. Ich opätovné nahodenie vykonám ručne. V prípade výpadku elektrického prúdu je ideálne mať servery zabezpečené dvoma zastupiteľnými UPS. Mali by byť nadimenzované tak, aby udržali infraštruktúru pod prúdom aspoň jednu hodinu a následne na čas potrebný pre korektné vypnutie VM. Ak nemáte zabezpečenú pohotovosť 24/7 a povaha vášho podnikania vyžaduje nepretržitú dostupnosť serverových služieb, odporúčame zabezpečiť generátor a automatické naštartovanie systémov po obnovení napájania z elektrickej siete
- Servery máme zabezpečené dvoma navzájom zastupiteľnými UPS. Okrem korektného vypnutia systémov, máme nastavené aj ich automatický nábeh. V prípade výpadku elektrického prúdu je ideálne mať servery zabezpečené dvoma zastupiteľnými UPS. Mali by byť nadimenzované tak, aby udržali infraštruktúru pod prúdom aspoň jednu hodinu a následne na čas potrebný pre korektné vypnutie VM. Ak nemáte zabezpečenú pohotovosť 24/7 a povaha vášho podnikania vyžaduje nepretržitú dostupnosť serverových služieb, odporúčame zabezpečiť generátor a automatické naštartovanie systémov po obnovení napájania z elektrickej siete
- Servery sú napojené okrem UPS, aj na dízel generátor. Ten, v prípade výpadku elektrického prúdu, zabezpečí fungovanie systémov bez výpadku. V prípade výpadku elektrického prúdu je ideálne mať servery zabezpečené dvoma zastupiteľnými UPS. Mali by byť nadimenzované tak, aby udržali infraštruktúru pod prúdom aspoň jednu hodinu a následne na čas potrebný pre korektné vypnutie VM. Ak nemáte zabezpečenú pohotovosť 24/7 a povaha vášho podnikania vyžaduje nepretržitú dostupnosť serverových služieb, odporúčame zabezpečiť generátor a automatické naštartovanie systémov po obnovení napájania z elektrickej siete
- Nemáme žiadnu ochranu proti výpadku prúdu. V prípade výpadku elektrického prúdu je ideálne mať servery zabezpečené dvoma zastupiteľnými UPS. Mali by byť nadimenzované tak, aby udržali infraštruktúru pod prúdom aspoň jednu hodinu a následne na čas potrebný pre korektné vypnutie VM. Ak nemáte zabezpečenú pohotovosť 24/7 a povaha vášho podnikania vyžaduje nepretržitú dostupnosť serverových služieb, odporúčame zabezpečiť generátor a automatické naštartovanie systémov po obnovení napájania z elektrickej siete
|
Ktoré z uvedených technológií používate vo vašom podniku? (výber viac možností) |
- Deduplikácia dát Znalosť a nasadenie deduplikačných technológií v prostredí serverovej infraštruktúry sú kľúčové v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských aj finančných. Deduplikačné technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach./span>
- Virtualizácia VMwareZnalosť a nasadenie virtualizácie v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov ľudských aj finančných. Virtualizačné technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Iná virtualizáciaZnalosť a nasadenie virtualizácie v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov ľudských aj finančných. Virtualizačné technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- High availability (HA cluster) Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Aplikačný Cluster Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Bezvýpadková migrácia VM medzi hostami (vmotion) Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských alebo finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Asynchrónna replikácia Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Synchrónna replikácia Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- SDS (softvérová definovaná storage - VSAN) Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských alebo finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Technológia snapshotov Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Tearing Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Metrocluster Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
- Iné Znalosť a nasadenie nových technológií v prostredí serverovej infraštruktúry je kľúčová v efektívnom využívaní vynaložených zdrojov, ľudských či finančných. Nové technológie napomáhajú podnikom promptnejšie reagovať na aktuálne potreby biznisu, zvyšujú konkurencieschopnosť a umožňujú predchádzať možným stratám pri nepredvídateľných škodových udalostiach.
|
Akým spôsobom sa staráte o svoju infraštruktúru? (výber viac možností) |
- Monitoring infraštruktúry (24/7) ak nie A: Pravidelný monitoring jednotlivých služieb serverovej infraštruktúry umožňuje predchádzať vzniku kritických situácií a promptne na ne reagovať. ak nie B: Hoci bola infraštruktúra pri obstaraní nastavená/otestovaná, je to živý organizmus, a to čo fungovalo pred rokom, nemusí fungovať stále. Preto je dobré robiť pravidelné testy a predísť tak nepredvídateľnej situácií. ak nie C: Udržovanie aktuálnych firmvérov je často podmienkou platnosti a vykonania záručnej opravy. Odstraňuje chyby predchádzajúcich verzií a zvyšuje bezpečnosť samotnej infraštruktúry. ak nie D: Dostupnosť náhradných dielov a dostupnosť technickej podpory je zabezpečená platnou zárukou. Bez tejto záruky nie je možné očakávať zásah servisného technika v požadovanom čase.
- Crash testy + pravidelný audit infraštruktúry (raz ročne) ak nie A: Pravidelný monitoring jednotlivých služieb serverovej infraštruktúry umožňuje predchádzať vzniku kritických situácií a promptne na ne reagovať. ak nie B: Hoci bola infraštruktúra pri obstaraní nastavená/otestovaná, je to živý organizmus, a to čo fungovalo pred rokom, nemusí fungovať stále. Preto je dobré robiť pravidelné testy a predísť tak nepredvídateľnej situácií. ak nie C: Udržovanie aktuálnych firmvérov je často podmienkou platnosti a vykonania záručnej opravy. Odstraňuje chyby predchádzajúcich verzií a zvyšuje bezpečnosť samotnej infraštruktúry. ak nie D: Dostupnosť náhradných dielov a dostupnosť technickej podpory je zabezpečená platnou zárukou. Bez tejto záruky nie je možné očakávať zásah servisného technika v požadovanom čase.
- Update firmware software (min. raz ročne) ak nie A: Pravidelný monitoring jednotlivých služieb serverovej infraštruktúry umožňuje predchádzať vzniku kritických situácií a promptne na ne reagovať. ak nie B: Hoci bola infraštruktúra pri obstaraní nastavená/otestovaná, je to živý organizmus, a to čo fungovalo pred rokom, nemusí fungovať stále. Preto je dobré robiť pravidelné testy a predísť tak nepredvídateľnej situácií. ak nie C: Udržovanie aktuálnych firmvérov je často podmienkou platnosti a vykonania záručnej opravy. Odstraňuje chyby predchádzajúcich verzií a zvyšuje bezpečnosť samotnej infraštruktúry. ak nie D: Dostupnosť náhradných dielov a dostupnosť technickej podpory je zabezpečená platnou zárukou. Bez tejto záruky nie je možné očakávať zásah servisného technika v požadovanom čase.
- Platná záruka a podpora na hw a sw ak nie A: Pravidelný monitoring jednotlivých služieb serverovej infraštruktúry umožňuje predchádzať vzniku kritických situácií a promptne na ne reagovať. ak nie B: Hoci bola infraštruktúra pri obstaraní nastavená/otestovaná, je to živý organizmus, a to čo fungovalo pred rokom, nemusí fungovať stále. Preto je dobré robiť pravidelné testy a predísť tak nepredvídateľnej situácií. ak nie C: Udržovanie aktuálnych firmvérov je často podmienkou platnosti a vykonania záručnej opravy. Odstraňuje chyby predchádzajúcich verzií a zvyšuje bezpečnosť samotnej infraštruktúry. ak nie D: Dostupnosť náhradných dielov a dostupnosť technickej podpory je zabezpečená platnou zárukou. Bez tejto záruky nie je možné očakávať zásah servisného technika v požadovanom čase.
|
Ktoré z uvedených cloudových služieb využívate? (výber viac možností) |
- Microsoft O365 Ideálne je využiť hybridné scenáre, kde si viete umiestniť niektoré služby do cloudu. Odporúčame využívať najmä mailové služby Exchange online, komunikačné služby, ako napríklad Microsoft Teams a dátové úložisko v Azure.
- Backup to Cloud Ideálne je využiť hybridné scenáre, kde si viete umiestniť niektoré služby do cloudu. Odporúčame využívať najmä mailové služby Exchange online, komunikačné služby, ako napríklad Microsoft Teams a dátové úložisko v S3.
- Cloud ako dátové úložisko Ideálne je okrem iného, zálohovať do cloudu a dodržať pravidlo sprváneho zálohovania 3-2-1.
- Aplikácie tretích strán, umiestnené v cloude Ideálne je ak sú aplikácie tretích strán cloudové aplikácie, nenáročné na dátové toky. V opačnom prípade odporúčame zvážiť hybridné scenáre.
- Infraštruktúra v cluode (IaaS) Pokiaľ sú všetci spokojní, net čo riešiť! Niektoré firmy zvolili spätný chod a rozhodli sa pre hybridné scenáre. Urobili to kvôli zlom odhadu finančnej náročnosti cloudových služieb, alebo zníženému užívateľskému komfortu.
- Nevyužívam služby Cloud Ideálne je využiť hybridné scenáre, kde si viete umiestniť niektoré služby do cloudu. Odporúčame využívať najmä mailové služby Exchange online, komunikačné služby, ako napríklad Microsoft Teams a dátové úložisko v S3.
|